Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-03, 08:59
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Paros/ skall man åka dit???

Naoussa er en charmerende liten "fiskelandsby" og både hotel Contoratos beach og Kalypso ligger fint til i forholde til nærhet av strand og sentrum..., men stranden er ikke akkurat noen høydare..., helt ok, men ikke noe mere enn det. Men med badebåten kommer man seg til flere flotte strender og det samme gjør man med både buss, moped og bil.
Kort vei til Parikia, ca.1 euro. (kanskje var det 1,50?) med buss, tok vel 10-15 min.
Opplevde ikke at det blåste noe spesielt der.

Det er også lett å besøke Anti Paros enten for en dagstur el. en tur med overnatting. En liten superkoselig øy i typisk kykladestil...

Jeg syntes Paros var en fin øy, det lille jeg så..., skulle gjerne ha reist tilbake for å se/bo flere/andre steder på øya + noen dager til i Naoussa som var veldig koselig.
Strendene på Paros kan ikke måle seg med de på Naxos om det er strendene som er det aller viktigste for dere, men det er altså mange fine strender bare man beveger seg bort fra selve Naoussa el. Parikia.
Men på Naxos er heller ikke bystranda akkurat super(iallefall ikke i høysesong) og den er veldig langgrunn ( ypperlig for småbarn) , slik at der må også der bruke buss for å komme til de beste strendene ( 1 Euro, og ca.10 min)

Tror ikke dere blir skuffet om dere velger Paros om dere er instilt på at dere må bruke både buss og båt (eller bil/mop.) for å få litt opplevelser og komme til de beste strendene

Ia
Svara med citat