Sv: Hur gör ni med kläder, ni som ö-luffar???
Det är klart att man kan ligga på stranden i slutet av maj!
Jag reser med en 50-liters Berguven som börjar bli gammal och medfaren och den upptas mest av böcker. Jag läser lätt 10 böcker på en tvåveckorssemester och vi brukar ha med några stycken och sedan köpa eller låna längs vägen. Någon badhandduk har jag inte, den tar verkligen alldeles för mycket plats- jag har en sarong från Thailand som fungerar som både strandhandduk och lunchkjol.
Jag brukar köra på principen få underdelar och flera överdelar - kjolar och byxor blir ju inte smutsiga och svettiga i alls samma grad som linnen. Förra året hade jag två kjolar, ett par shorts och ett par linnebyxor som jag reste i.
Större delen av dagen tillbringar jag i bikini och därmed sliter jag inte särskilt på mina kläder. Jag kan använda samma linne två dagar i rad och ett linne som jag har använt några kvällar kan få bli strandlinne sedan.
När allting känns för sunkigt (eller underkläderna är slut) lämnar jag in det på tvätt, ofta kan stället man bor på just då hjälpa till med det.
Vad gäller skor brukar jag ha ett par sandaler typ Birkenstock för dagsbruk och ett par lite nättare till kvällsbruk. Inget mer. Jag tar med mig ett enda långärmat plagg - det ligger ju mest på rummet och dammar, i alla fall, men är skönt att ha på planet och så.
|