Citat:
Men som sagt nu blev det Diano Marina på italienska rivieran nära San Remo och bara 7 mil från Monaco.
|
Du var lite otydlig. Ska du till Diano? I så fall får du inte missa "Apelsinlundsgatan" som går två, kanske tre gator upp, från genomfartsleden dvs strandvägen. Obs att det är en djä... trafik på den vägen...
Restaurangen på hotell Fra´Diavolo bör du inte missa. Hotellet, och restaurangen ligger strax till höger när du kommer in i Diano. Precis efter bron över första ån.
Lite till vänster om du står på piren med ansiktet in mot stan. Hade förr bra mat till hyfsade priser. Men det fanns mängder med bra matställen i Diano.
Hyr bil och åk upp i bergen. Sanlös utsikt. Åk till den lilla grannbyn åt öster. En bit upp på bergsidan finns en fantastisk restaurang, kommer inte ihåg vad den heter just nu, ska kolla alla mina gamla visitkort och återkommer. Ägaren är stor, tjurig, allmänt otrevlig och samlar på tändare...

Jag har blivit av med ett par där...
Det fanns förr inte en endaste lilla strandbit att lägga ut en bastmatta, man var tvingad att hyra stol. Om man inte ville sitta på en strandservering hela dagen och dricka "Frisante"... Dvs vitt spritsigt vin som var billigare än öl...

Senast jag var där var vi 4 par som kört ner. Tjejerna pressade och vi killar... Tja vi fick i alla fall mycket skäll...
Kör bort till Monaco, ca 1 timme bort, och kolla båtarna i hamnen. Och fundera på varför man inte vunnit på V75.... Fast det hade nog ändå bara räckt till en jolle i den hamnen...
Diano är ett läckert ställe så ha det så kul där. Tyvärr så har ju priserna i Italien åkt i höjden rejält de senaste åren, men det vet du väl.
Peter