Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Fast det har jag inte tolkat som att det blir charter. Jag har faktiskt tolkat som att det är många som till slut vågar släppa chartern och leta sig fram på egen hand - även om letandet sker via nätet och förhandsbokningar.
|
Jepp! Så har det blivit för vår del! Och då har jag använt bl.a. Kalimera som en av källorna i sökandet av boende.Varför förhandsboka? Framför allt pga att vi aldrig haft mer tid än två veckor på oss att resa. Då är det inte så kul att använda alltför mycket tid till att leta boende. Oftast har vi haft barn med oss, vilket betyder att tillgång till pool betyder lugnare semester för alla

och kul för barnen att veta detta redan i förväg.
Dessutom så är det mycket enkelt numera att förhandsboka med (oftast) fungerande e-post, och många av ställen har fina hemsidor, så att du vet vad du får... Båda ställen vi bodde under vår vecka på Kreta för tre veckor sedan hade vi förhandsbokat (mycket tack vare hemsidorna), och vi var mycket nöjda. Pensionatet i Rethymnon var dessutom fullbokat i stort sett hela veckan trots att det var försäsong! Så där VET vi nu att vi ska förhandsboka i fall vi vill ha plats.
Ivi