Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-31, 16:33
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Konsten att ö-luffa - försommaren 2021

Siga, siga.
Ja, jag tar det verkligen lugnt.

Imorse körde mudderverket iväg och man kan andas ut efter det störande oljudet. Det lät som mest när jag skulle ta siesta.
Under natten fanns det 4 segelbåtar i hamnen, så jag tror att säsongen har startat. Här fejas och donas, man målar och stränderna har nu städats upp. Många hantverkare är på gång.

Tavernan/cafeet To Kamari är på väg att öppna och där jobbas det också. Jag frågade tjejen på taverna Mythos varför den inte hade öppnat då allt annat hade öppnat. Ägarinnan hade varit krasslig, men var nu på bättringsvägen.

Den kiosk som finns i centrum har inte heller öppnat, den var också stängd förra året. Den kommer nog aldrig att öppnas, för det är ingen som vill ta hand om den. Det är lite sorgligt att kioskerna försvinner på öarna. Det var ju ett ställe där man köpte tobak och glass bland annat. Men våra kiosker i Sverige har också försvunnit. Finns månne kiosken på Tilos kvar?

Idag har jag suttit och glott på brevbäraren, både på Mythos (frukoststället) och Corner (lunchstället). Minns du Janne (som gammal brevbärare) den där stora läderväskan? Han har en sådan samt i varsin hand en postpåse samt en jättebunt med brev och går runt i byn. Hur han orkar! Men vi (före detta) postisar var starka.

En ny vecka att se fram emot här i Katapola. Lagom varmt -24 grader- för mig och det är underbart att ha balkongdörren öppen på nätterna. Inga mygg och man somnar gott till havets brus.

Livet leka hälsar Birgitta

Svara med citat