Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Svårt förstå varför man ska hacka ner på andra oavsett hur de reser  Det viktigaste är väl att man får resa på det sätt som passar en själv bäst vilket i mitt fall är att besöka många öar. Skulle jag tycka att det var jobbigt skulle jag naturligtvis inte åka på mitt vis.
|
Slående likheter med de tankar jag gått grunnat på under tiden denna tråd utvecklats sig. Och jag har aldrig dragit mig för att säga att jag tillhör charterskaran till 100 % tills jag/vi en dag själva beslutar oss för att ändra beteendena.
Tankar går så här: Vi reser
till Grekland, alla vi som är med här. Vi
befinner oss i samma land, besöker många gånger
samma platser. Är det viktigare att jämföra, betygssätta, kritisera, ironisera om hur vi reser
till landet eller
mellan öarna/platserna ?
De som öluffar, tar sig fram med båt kanske vill mena att de "se mer" än vi som dimper ner till en plats och stannar där (förutom utflykter). Är
det viktigare eller är det viktigt att man ser till vad man kan göra och till vilken kvalitet man gör det på den eller de plats(-er) man besöker ? Vi har i alla fall varit väldigt nöjda med 99,9 % av det vi gjort och upplevt på en massa platser och ser ingen anledning till att ändra oss.
Det är nästan som att använda sig av det slitna uttrycket "det du inte vet någonting om mår du heller inte dåligt av". Jag menar, jag kan kanske upptäcka väldigt mycket mer nytt och spännande på platser som saknar charterflygplats men jag vet ännu ingenting om det. Jo, jag vill gärna upptäcka nytt men gärna bestämma mig hur och när, plus att vi är två om alla resor (sambo).
Hasse