Ämne: Nya trender
Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-08, 16:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nya trender

Citat:
Ursprungligen postat av AnitaC
Hei.
Dessverre har jeg alltid ferie midt i høysessongen (august), når det er vanskeligst og dyrest å finne rom og fergene kan være fulle(etter det jeg har lært meg ved å lese på kalimera). Ut fra hva jeg har klart å regne ut blir det faktisk billigere å reise charter og jeg er sikret et sted å bo. Hilsen en norsk charterreiser som drømmer om å bli øyloffer.
Håller med om att det är billigare att åka charter! Det har jag gjort i alla år och varit nöjd med att under högsäsong,( som jag som lärare alltid varit hänvisad till) alltid har VETAT var jag ska bo...Så har jag/vi dock alltid haft några nätter under perioden på annat håll så vi kunnat röra oss runt i omgivningarna... Jag kan f ö nämna att jag rest till Grekland sen början av 90-talet minst en gång per år och ALDRIG hittills ö-luffat!!! Rekord??

Nu i julas ordnade vi för första gången resan själva och ska så även i sommar på Peloponnessos..men även då förbokar vi några nätter hemifrån för att försäkra oss om att verkligen få rum på de platser vi VERKLIGEN vill besöka ...Vi har redan nu räknat ut att med bussresor, färja , rumspriser på ca 30-50 euro per natt i juli så kommer denna 20-dagars resa i SÄRKLASS bli den dyraste vi gjort i Grekland....MEN NU var vi mogna för det, inspirerade av många tips just på Kalimera!!!! Flera hjälpsamma "Kalimeror" har gett tips på boende och förslag på saker värda att se och tillsammans med det vi själva läst oss till så är vi övertygade om att detta blir en kanonresa.... MEN...hade det funnit charterresor till mindre ställen på Peloponnessos så hade vi kanske tagit det istället och haft detta boende som utgångspunkt och det hade blivit billigare!
Jag tror att var och en så bra vet vad som passar just en själv och inte bryr vi oss väl om vad andra tycker??? Bara JAG vet vad JAG vill ha ut av min semester!

Lissi - trogen medlem nästan sen Kalimeras startoch som tycker att forumet blir bättre och bättre, precis som ett bra årgångsvin!
Svara med citat