Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Så många fina bilder!
Ang. imam. Visste inte att det är en maträtt utan något helt annat. Men på bilden ser det ut att vara vegetariskt käk. Kan du berätta mera?
Ser ut att vara rejäl utebelysning på ert hus. Kan väl vara bra om man vill sitta ute och läsa om kvällarna.
Masse
|
Roligt att du tyckte om bilderna Masse
Om jag inte helt missminner mig så kommer rätten Imam ursprungligen från Turkiet och det kan ju förklara namnet kanske 🤔
Det är en vegetarisk rätt som säkert kan göras på många sätt Just den jag åt är inte gjord i ugnen som jag annars vet är vanligt
Här har man först mjukstekt gul lök och grön paprika Tillsatt tomater och vitlök och låtit det småputtra Under tiden halverat en aubergine och låtit den bli helt mjuk i en panna med mycket olivolja När den blivit mjuk gröper man ur innehållet och blandar det med tomatröran och kryddar med mynta Sedan fyller man den i den nu ganska platta auberginen med röran (Här kan man efter det sätta in allt i ugnen en stund) Sedan serveras den som här med fetaost men det kan också vara annan ost eller pinjenötter
Gott som tusan är det!
Angående vår belysning så har vi nu insett att vi kan inte ha lampan över dörren tänd när vi lämnar huset utan låter bara en lampa lysa Eftersom det är helmörkt runtomkring så samlas det massor av diverse flygfän runt belysningen Att sitta ute och läsa där på kvällen är inte att tänka på
Vi matar Frida vår lilla huskatt och stänger dörren för kvällen när vi väl kommer hem
//maji