Ämne: Väder öarna
Visa ett inlägg
Gammal 2022-07-20, 09:23
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Väder öarna

Citat:
Ursprungligen postat av cande Visa inlägg
Tack alla för era svar☀️. Vi skippar Syros för denna gången. Blir en resa till Kreta istället😊.

Eftersom ni har haft Syros i planeringen lite nu så antar jag att ni har en nyfikenhet att en gång besöka ön?

Det finns förträffliga förbindelser med stora färjor från Piraeus till Syros så ofta under sommarsäsong att man kan välja på flera alternativ. Åtminstone fram till 2019 har det varit så, tror inte det har skett några större förändringar i utbudet. C:a 3,5 timme med färja tar det och proceduren med att ordna biljetter till lämplig avgång inkl. det praktiska vid hamnen ÄR lite omständigt men man tar sig igenom detta genom att vara uppmärksam på skyltning och mängden människor och fordon. Det kan vara rena kaoset ett tag som det brukar vara men har man erfarenhet av båtar och hamnar är det hyfsat enkelt ändå.

Motsvarande avgångar kanske finns från de andra hamnarna runt omkring Aten, inget jag vet något om i detalj.

Inrikesflyg FINNS till Syros, typ 2-3 avgångar per dag har jag för mig att fanns för några år sedan och detta har de antagligen återupptagit igen.

Planering väl värt ett försök om man har för avsikt att besöka pärlan Syros !

/ Hasse
Svara med citat