Visa ett inlägg
Gammal 2023-01-19, 11:39
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Restaurang Faros sprängdes i natt

Detta är något som vi vanliga människor naturligtvis inte förstår och vem kan klandra oss för det. Vi känner frustration och rädsla och en massa andra känslor som ibland inte lämpar sig att uttrycka i skrift, t.ex här.

Polisen har lika naturligt, bara gissningar och teorier, hade de svar så hade kanske läget varit annorlunda. Teorierna går mycket ut på att gängkriminaliteten som detta handlar om primärt, är att de tar sig nya former i hur de vill skrämma sina fiender. Det "sägs" att de "bara" vill skrämmas för att någon på målet för sprängningen har "en koppling på något sätt", till den de egentligen vill åt. Det är komplicerat men jag har tagit del av vad som har sagts i och med en sprängning c:a 500 meter från min bostad förra helgen. JAG är inte rädd, varför ska jag vara ARG? Jag tar min vardag som den kommer och visst är jag mer vaksam än tidigare men JAG kan inte hjälpa varken polisen eller våra politiker. Politiska beslut kan inte göra saken bättre men det tror vår nya regering, grattis till det.

/ Hasse
Svara med citat