Ämne: BOKA RUM
Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-04, 17:18
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: BOKA RUM

Hej!
Det är ju sant, alla vill väl att man ska förboka då de kan ta ut ett högre pris. Tror också på att ha lite is i magen, värre än att man får sova ute eller på nåt mindre bra ställe en natt är det ju inte (dock för er som har barn). Det enda är att jag har nog alltid haft ganska höga krav på boende osv, men det är väl mer en vana. Är flexibel och har lätt för att anpassa mig, och det enda som behövs är ett rent och fräscht boende. Är lite av en balkongsittare också, skönt att koppla av på kvällen eller när man kommit hem från stranden. Visst vill man ha fin havsutsikt, men huvudsaken är att det inte blir mot någon tråkig bakgård.
Har funderat på om man måste bo vid stranden och nära stan, oftast ligger de fina baden så att man måste åka buss eller ta sig dit på egen hand och då spelar läget inte så stor roll kanske (fast för ert barn är det troligen bekvämare att bo nära stranden)
Vi har räknat med att betala max 60 E under augusti och max 50 E i september, helst vill vi bo billigare.

Har också haft lite kontakt med hotell och pensionat via mail. Har hittat några till bra priser, men jag vill inte boka något ännu. Har du kanske något tips på bra boende? Ska till ungefär samma öar som ni...

Funderat på om grekerna och italienarna bokar mycket när de reser, jag tror det eftersom många säger att det bara finns svindyra boendealternativ kvar om man inte bokat på t ex Mykonos.
Att ringa lite innan är säkert bra, och det där med grekiskt telefonkort måste jag verkligen fixa!
Antagligen ringer inte jag hem och det är ju mest taxi, hotell osv man ringer där.

Hoppas ni får en trevlig resa!

EN längtande Alexandra
Svara med citat