Visa ett inlägg
Gammal 2023-05-10, 22:06
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Så börjar vår resa …

Låter som en härlig start på resan! Det är alla dessa små händelser som förgyller tillvaron. Men ....

.... Dina drinkbeskrivningar för mina tankar långt tillbaka till 1971. Vår första "riktiga" utlandsresa. Till Ibiza i Spanien. En så välkommen och efterlängtad resa. En god start på flighten tyckte vi kunde vara att höja handen och trycka på knappen. Inte för ett glas juice, men för en gin & tonic.
Och .... det skulle visa sig vara en drink som stannade kvar for ever i skallen.

Det var en iskall GIN och ... vad då? ... nej inte indian tonic ..... nej inte heller någon annan sweppes tonic .... nej inte heller någon grape (whatever märke) tonic .....!!!!! Jo .... en riktigt ren, icke smaksatt, club soda water. Således ..... ren, god gin blandad med rent gott riktigt bubbligt sodavatten. Iskallt!!!!!
Jäklar så friskt och gott! Sen dess vill jag alltid ha mina eventuella gingroggar på det viset. Inte en massa smaksatt blask inblandat!!!!!! Bara ren fin gin-smak.

PROVA!!!! JAG KAN HA FEL ..... ELLER????

Sjöborren med supporter:
Hoppas att ni får en alldeles fantastisk resa!!!! Skriv och berätta! Drömmer om att en dag kunna överraska er igen där nere på någon av våra fina öar. När och var står skrivet i stjärnorna, men drömmarna finns kvar.

Masse
Svara med citat