Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2023-06-11, 06:35
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 942
Standard Sv: Grekisk vecka på Lidl.....

Vilken fin grekkväll ni hade, Masse! Och kanske du fortsätter med kockandet så att det i framtiden kan bli en tredje rätt utöver tsatsiki och grekisk sallad?

Till närmaste Lidl har vi en så pass lång väg att det inte lönar sig att köra dit bara för det "grekiska" sortimentet. Frysvaror har jag aldrig köpt eftersom de skulle hinna börja smälta förrän vi kommer hem igen. Och efter era kommentarer så vet jag att jag klarar mig utan. Kollade svenska Lidls sidor och märkte att denna gång skilde sig sortimentet i Finland och Sverige ganska mycket. Köpte ingen olivolja, har lärt mig att man skall kolla datumet och att det skall vara minst ett år kvar som bäst före datum. Så oljorna fick inte godkänt från mig. Men något köpte jag ju, t.ex. en getost i saltlag. Jag hoppas att den är lika god som den som Netwolf tyckte så mycket om, men man vet ju aldrig. har inte testat den ännu. Och baklava köpte jag också denna gång. Den har vi ätit nu och den är ok, i brist på bättre. Här var jag bor kan man inte få tag på färsk baklava utan i så fall måste man baka den själv. Och det låter lite jobbigt. Men man ju aldrig när man blir inspirerad...

/ Anne
Svara med citat