Ämne: 2 av 12 + 1
Visa ett inlägg
  #46  
Gammal 2023-07-08, 09:36
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: 2 av 12 + 1

Ok, jag ligger lite efter, inser jag. Lite halvmeckigt att skriva på mobilen...

Tillbakablick:
I torsdags kväll gick vi upp, återigen lite för sent, till Grill House
Det har, vid de tidigare tillfällen vi gått förbi, varit blandat med antal gäster. Första gången, ingen! Så vi tänkte att det nog inte är så bra. Andra tillfällen har det varit fullsatt, så vi tänkte ändå ge det en chans.
Inte förrän efter vi satt oss inser vi att det har lite snabbmatsrestaurangkänsla, med mycket ungdomar.
Dock är maten riktigt bra! Ner till torget på samma plats som tidigare kvällar, för en ouzo. Kom inte i säng förrän närmre halv två.

- - -

Efter att vi äntrat Panagia Diaskení och börjat mumsa på medhavda pajer, släpper äntligen min huvudvärk och vi får en jätteskön resa över havet.
När det är varmt som nu och inte så mycket sjö, älskar jag verkligen att sitta på sjön!
Lite gäss, men inte farligt och båten gick stabilt och skönt. Väldigt gott om plats, bara ett fåtal uppe på övre däck. Färre än tio.

Arki var litet! Väldigt litet! En natt? Kanske....

Agathonissi större, men kändes också ganska öde. Men vi tyckte ändå oss kunna se fyra, fem tavernor. Imponerande. Inte heller här tänker vi oss att kunna stanna någon längre tid. Har ju dock ingen aning om hur ön faktiskt är. Så kanske vi missat något? Nåväl, vi har ju redan bokat, så på denna resa är det ju inte aktuellt, oavsett.

Vidare ytterligare någon timme och vi är framme vid målet; Pythagorion.

Drog väskorna, vi hör till de fåtalet som envisas med att vägra ha fyra flimsiga utanpåliggande hjul som bara duger på plana flygplatsgolv, och fortfarande har kvar två ordentliga inbyggda "inlines-hjul", över den ojämna piren in till byn och 50m fram till Polyxeni Hotel.
Tyvärr ingen havsutsikt på detta boende, det var fullbokat. Men ett mycket fräscht rum!
Dock med några brister. Lite dåligt med förvaring/upphängningsmöjligheyet. T ex ingen krok i badrummet för duschhandfukar. Två hål i väggen (pun intended) vittnar dock om att det tidigare funnits. Inte heller tillstymmelse till upphängning av blöta badkläder, handdukar etc. på, den stora, balkongen.
Har påpekat det, de skulle se vad städerskorna kunde göra idag.
Och mobiltäckning samt Wifi är, om möjligt, ännu sämre än på Leros.

God frukost, om än inte lika fin som på Captains House. Men lika fantastisk utsikt över hamnen.

Frukosten är nu avklarad, men för detta sällskap innefattar den ingen GT.
Så, nu appostlahästarna bort till Potokaki Beach.

Eder utsände
/Zappa
Svara med citat