Ämne: Fråga
Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-17, 08:26
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fråga

Biljetten kommer 2-4 veckor innan avresa, enligt den bokningsbekräftelse jag har fått från dem, så det är väl möjligt att din biljett inte är skickad ännu, för visst är det några veckor kvar innan du ska åka?

Jag har tre liknande edfarenheter och alla gångerna funkade det utan strul:

Jag bokade en gång en restresa så sent så att de inte skickade någon biljett innan resa och då räckte det med bokningsbekräftelse och bokningsnummer, både för utresa och hemresa.

En bekant glömde en gång biljetterna och bokningsbekräftelsen hemma. På flygplatsen sa de att det var inga problem eftersom hon kunde legitimera sig, men att de inte kunde garantera att det skulle bli lika enkelt med incheckningen på flygplatsen i Grekland vid hemresan och fixade därför ett papper åt henne, vill jag minnas.

När min dotter skulle till Skåne i påskas kom det ingen e-biljett trots att bokningsbekräftelsen kommit som den skulle. Jag ringde och frågade efter den efter några dagar och då skickade de den. Det var SAS det.

Din biljett kommer nog snart. Om inte annat så du har ju bokningsbekräftelse och ett bokningsnummer och det räcker säkert. Och som sagt, det finns nog tid kvar ännu innan den "ska" vara utskickad.
Svara med citat