Ämne: Fråga
Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-18, 07:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fråga

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Vitsen med en sk elektronisk biljett är att man inte har någon rent fysisk biljett, utan man reser helt enkelt biljettlöst.Det skall räcka med att legitimera sig.Sen är det ju skönt att ha ett litet bevis om det skulle strula till sig .Flygbolagen tar ut en avgift för att skriva ut en ny pappersbiljett om man har tappat bort den.Alltså inte för den elektroniska biljetten.
Apollo har inte sk elektroniska biljetter utan vid bokningar som sker via internet skickas biljetten ut via email till den emailadress som kunden uppgav vid bokningen och kunden skriver själv ut sin biljett. Verkar ändå gå bra att åka biljettlöst! När jag tittade igen på deras senaste email som jag trodde var hemresebiljtten så var det bara ytterligare en bekräftelse som bla innehåller info om hur betalningen ska gå till och den biljetten betalade jag redan i mars.
Här står också tydligt att biljetten skickas ut 2-4 veckor före avresa så den som ska vara borta mer än två veckor och har en enkelbiljett till hemresan från Grekland bör ha uppgett en emailaress som går att nå i Grekland.

Åkt elektroniskt har jag gjort många ggr och det fungerar mycket smidigt. Det gör vi alltid vid våra tjänsteresor. Mig veterligt har inga charterarrangörer i Sverige elektroniska biljetter.

Eva
Svara med citat