Ämne: Upptäcka
Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2023-08-05, 19:54
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 407
Standard Sv: Upptäcka

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Ja, det är ju svårt det där. Det är så lätt att återvända, att känna igen sig, att veta att man kommer att trivas. Men sen å andra sidan, det är så mycket annat som man skulle vilja se. Jag har inte alls varit på väldigt många öar, men på alla ögrupper utom Norra Egeiska (kollade Jannes lista på ögrupper).

Och hur är det med fastlandet, Getpinglan? Det finns ju så mycket intressant där också.

Personligen försöker jag få mig själv att välja något något nytt nästa gång. Jag har lovat mig själv att det inte får bli Kreta igen. Få se hur det går.

/ Anne

Ja eller hur Anne! Är lite avundsjuk på återvändare så som de beskriver sina kära återseenden, men samtidigt vill man se nytt på semestern när man äntligen kommer iväg till Grekland. Om man inte åker så ofta...

Fastlandet har jag utforskat till viss del kring Athen och Thessaloniki, men jag har Peloponnesos kvar att drömma att se också.

Känner igen det där med Kreta, men det är nästan som ett eget litet land med så många olika kuster, vikar, byar, maträtter och musik. Måste besökas flera ggr då det är så stort. Tankarna går ofta dit måste sägas. Drömmer om att möta våren där.... 🌼🌸🌺
Svara med citat