Efter tre dygn i Naxos var vi igår nöjda och packade ihop oss för avfärd. Med mycket blåsigt väder i sikte slutade min lilla båt och blåstutredning med att vi tog fantastiska Skopelitis till Katapola att vänta ett dygn och åka långa vägen via Donussa och komma direkt till Egiali var inte aktuellt det är ju där denna nordliga vind är värst. Jag laddade med lätt mat i magen och åksjukepiller samt satt strategiskt ute och tittade framåt och klarade båtresan galant vilket inte alla gjorde. Skopan är min bästa båt att åka med kan alltid lita på henne

.
På utsatt tid nådde vi Katapola där förbeställd taxi väntade på oss innan vi åkte hann vi glatt hälsa på vår vänfamilj på restaurang Mythos och några andra som vi mötte i vimlet vid Skopans ankomst. Blir alldeles varm i kroppen av den känsla vi får av att mötas av kramar och glädje över att återse dessa fina människor
Taxin tog oss lugnt på de slingriga vägarna upp till den lilla bergsbyn Tholaria där vi mötte den mycket trevliga hotell ägaren Evi på Evis studios.
Fortsättning om vår vistelse i Tholaria kommer senare