Visa ett inlägg
Gammal 2023-09-21, 22:01
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Vink-vink från Kreta!

Alala, det här med Gråsuggan..vi har den mest som man har bilen hemma. Åker o badar nån stans, handlar, ser oss omkring å sånt. Ibland gör vi längre turer..och det gjorde vi igår.
Mannen ville till ett ölbryggeri. Såg inte jättelångt ut dit..på kartan. Hoppade på efter tveksamheter.
Blöt bikini under solklänning, hjälm och flipflops. Våra döttrar skulle bannat mig!!
Vi åkte..och vi åkte!! Upp i bergen..inga hus..kringelikrok..vägen blev till grusstig vid branta kurvor utan räcke. Till slut ropade jag STOPP! Jag vill inte längre!! Han vände!
När vi äntligen nådde marknivå och mannen släppte av mig "hemma" så var jag mer än lättad.
Några timmar senare kom han tillbaka svettig o lycklig med 2 st öl och foton från bryggeriet, som naturligtvis inte låg där vi hade åkt.
Ikväll gjorde vi en återvändare till familjetavernan vid stranden. Efter en jättegod måltid tog vi fatet med vindruvor och melon, vinkruset och glasen och satte oss i mörkret vid stranden. Borrade ner fötterna i sanden, lyssnade på vågorna och romansade lite Tackade Grekland för att vi får njuta av allt detta. Ett underbart slut på en härlig dag. Hemåt vi vandrade..och plötsligt såg mannen att Luleå spelade match på en TV-skärm i en bar. Där slutar sagan..Jaja..det kan man bju på..
/ Kajja
Svara med citat