Resan har nu gått söderut, till Chora Sfakion och Libyska havet.
Solen strålar från en klarblå himmel och det är 25 grader varmt. Havet visar sig från sin bästa sida och är blåare än blått.
Bossen på Platanes hotel körde mig den vackra vägen ner till kusten, här kan man kalla det för hårnålskurvor! Såg även en del rovfåglar längs vägen och naturligtvis getter, en masse. Bor på hotel Lefka Ori här i Chora Sfakion och även här var det bra att jag tog med en vattenkokare och mugg.
Egentligen känns det lite sorgligt att lämna Anopoli. Här är liv och rörelse och många turister. Dessutom är priserna betydligt högre här. Ett krus vitt uppe i Anopoli kostade 3 Euro, här kostar det 5-6 Euro och i Chania ännu mer. Men jag gillar ändock Chora Sfakion.
Även denna gången kollapsade musen till min laptop i morse. Jag gick runt och frågade om det fanns någon som kunde låna ut en för skulle man köpa någon fick man åka till Chania! Ingen använde sig av en mus numera! Köpte batterier på kiosken. Innan jag hade bytt batterier behagade musen kvickna till. Nu hoppas jag den håller sig lugn ett tag!
Lite bilder från mitt första dygn här.
Birgitta.
Morgonens frukost på hotel Samaria.
Vilken fin inramning på porten!
Underbar utsikt från mitt rum!
Färjan Daskalogiannis anländer om aftonen, medför flera hundra samariavandrare.