Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Kalimera Birgitta! Kan tänka mig att det verkligen känns på Haris Studios när det blåser hårt. Havet är ju så nära. Så hoppas du får lugnare dagar nu.
Att du har rödvin på bordet ser jag ju och jag tycker mig se granatäppleraki i lilla glaset.
Jo, det är just "Kyrkgatan" man stänger för trafik. Just därifrån i hörnet vid Agios bar. Satt på Agios ifjol i september med väninnan när den var stängd och det var väldigt mycket trafik på gatan som går tvärsöver från östra till västra sidan. Men om gatan stängdes även i maj nu i år kommer jag inte ihåg. Men det gäller väl bara i högsäsong.
Tiden går så fort. Ha det fint Birgitta!
/ Anne 
|
Den troliga anledningen till att en del cafèer och tavernor har lite bord och stolar ute på vintern är att man inte får röka inomhus.
Meltemi/Waters Edge har ingen servering inne, alla stolar och bord står på altanen. Altanen har bara tak. Vid kallt väder/blåst fäller man ner plastfönster och sätter igång kaminen. I kaminen kan man också baka potatis och rosta kastanjer. Det känns nästan som man sitter vid en lägereld och väntar på att potatisen ska bli färdig!
Birgitta