Visa ett inlägg
  #58  
Gammal 2024-01-28, 00:02
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 332
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

Kul Kajja att du väckte liv i den här tråden igen! Lite skratt kan vi gott behöva i det lite sega januari!

Jag kom att tänka på ett litet minne som jag skulle kunna bidra med. Ni får ha överseende med om jag dragit det förut. Kunde inte hitta den i den här tråden i alla fall, men säker kan man inte vara efter många år i forumet och allt sämre minne.

Det utspelade sig när vi på 80-talet under många år bilsemestrade till Spanien. Resan dit och hem genomfördes med två övernattningar i vardera riktningen. Den ena ofta på ett motorvägshotell strax utanför Kassel i Tyskland. Vid ett sådan tillfälle hade jag fortfarande den dåliga vanan att röka en del (vilket jag sedermera sedan länge tack och lov har slutat med). På kvällen satt jag på vårt rum och kopplade av med lite tv endast iklädd kallingar. Blev lite röksugen och att röka på rummet var det aldrig tal om. Visste att korridoren utanför rummet i ena riktningen ledde till en dörr mot baksidan av hotellet och tänkte att det är ju mörkt och ingen ser mig så jag går ut där och tar ett par bloss.

Sagt och gjort! Gick ut där i bara kallingar i sommarnatten och rökte. Men hade inte koll på att dörrstängaren drog igen dörren bakom mig. Fanns bara ett sätt att lösa problemet. En promenad runt hotellet till huvudentrén och så obesvärat som möjligt iklädd endast kallingar passera genom foajén förbi ett stort sällskap uppklädda män och kvinnor i kostym och långklänning (och det var inte lätt kan jag lova!!!) och vidare in i vår korridor för att banka på dörren så att hustrun (som undrade vart jag tagit vägen) släppte in mig. Inget mera röka den kvällen!!!!

Masse
Svara med citat