Ämne: Frånvaro
Visa ett inlägg
Gammal 2024-05-13, 17:28
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Frånvaro

Jag läser varje dag. Om inte nya inlägg, så går jag tillbaka i tiden och läser gamla. Eller gamla resebrev. Är riktigt nojig och vågar inte riktigt tro på att jag faktiskt ska få komma ner igen efter två Karpathoslösa år.

Men:

- jag har skickat efter en bunt nya sommarkläder!
- nästa vecka är skoshopping inplanerad.
- jag repeterar grekiskan varje dag; läser i mina läroböcker och gör ett par kapitel på Duolingo.
- jag har reviderat packlistan. Ska ju bara vara nere i två veckor, så det behövs inte fullt så mycket i klädväg.
- jag har markerat i almanackan att jag måste boka tid för klippning innan vi åker
- jag håller på att samla på mig en hög böcker att ta med ner. Friskis & Svettis har en bokhylla där man kan lämna och plocka på sig böcker, så den går jag igenom med jämna mellanrum. Några kilo böcker brukar det bli. Dem lämnar jag på hotellet, så får jag utrymme för det jag köper därnere.
- jag har intensifierat träningen och går nu på Friskis varje veckodag för att få upp styrka och kondition. Google Maps säger att det är 800 meter från Regina till Pelagos, och den sträckan ska man kunna gå på 11 minuter. Jag har ökat från 450 till 600 meter på elva minuter, så nog ska jag kunna komma upp i 800 meter innan vi åker. (Fast den tiden visar ju egentligen bara att Google Maps inte har en aning om hur gatorna ser ut i Pigadia ... )

För övrigt kan jag meddela att Antonis Panaretos hamburgerbar Pan Burger som han öppnade förra året har fått pris som Karpathos' bästa snabbmatsrestaurang! Den måste vi absolut prova.

Karin
förväntansfull med 41 dagar kvar ...
Svara med citat