Visa ett inlägg
Gammal 2024-05-24, 14:28
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Hälsningar från Folegandros

Imorse åt vi som vanligt frukost på vår altan Åsnefarbrorn kom förbi och vi vinkade till varandra Det är något visst med att han kommer där varje morgon och även andra tider Nu samsas han, förutom med de vanliga bilarna som ägs av invånarna här och som ilar förbi för att allt som oftast åka ner till hamnen för att hämta paket eller varor som kommer med båtarna, med hyrbilar moppar och fyrhjulingar Ön fylls nu, om än sakta, med turister
Vi gick de ca 6 km som det är från vårt hus till Livadistranden bortanför hamnen En underbar dag sol och en lät bris Väl framme konstaterade vi att där fanns redan 2 personer Ni som har varit där förstår att vi hade gott om plats Vi hoppade i vattnet direkt och jag mätte temperaturen till 22-23 gr Skönt och jag simmade en lång stund i det härliga vattnet
Lyssnade på ljudbok och när klockan närmade sig 13 gick vi till baren Da Capo i hamnen och köpte en kall go öl att dela på tills bussen skulle komma Petros som äger baren såg att det var snabb åtgång på den och kom med en till öl denna gång on the house Sånt händer väldigt sällan på Eriksbergskajen😉
Bussen kom och 10 min senare var vi uppe för backarna igen Hann precis handla lite inne i affären som stänger 14:30 Sedan satte vi oss och på en av tavernorna intill och delade på en grekisk sallad och ett nygrillat souvlakispett Obs inte alls torrt och tråkigt utan jättebra grillat Till de tog vi varsitt glas rosévin Sedan knallade vi dom 7 minutrarna det tar därifrån och konstaterade att nu var det full fart i det lilla duvslaget Hantverkare hade röjt ut en massa bröte och där skall det antagligen komma några greker eller andra som vill bo litet men med vacker utsikt
Ja och nu är vårt största ”problem” vart vi skall ta vägen ikväll 😅
//maji
Svara med citat