Visa ett inlägg
Gammal 2024-06-01, 09:40
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Er man i Ierapetra maj 2024, jubileum 30 år i vårt hus!

Kalimera Jannis och Ylva!

Som vanligt kommer du med många trevliga tankar i ditt månadsbrev.
Det var roligt med en limerick som avslutning!

Här har mitt parti och stora delar av fackföreningsrörelsen initierat en arbetstidsförkortning. För oss sägs det att vi har högsta arbetstiden i Norden.
Som pensionär tänker man inte längre på en förkortning, men det finns många yrkesgrupper som sliter ont innan pensioneringen kommer.

Typiskt det Malik berättade. När vi bodde i Sävar, en ort strax norr om Umeå , hade vi E4:an som delade orten i två delar. Vi bodde öster om E4:n och vår hyresvärd väster om vägen. Han körde rakt över E4:an utan att titta efter trafiken längs stora vägen. Han tänkte nog också "det här är min by"!

Nu vet jag inte när ni åker "hem" till Östersund, men här i norr har det varit mellan 25-27 grader, så ni kommer att känna er som "hemma" om ni dyker upp snart. Jag vill också tala om för er att om ni anländer på Arlanda att logistiken inte fungerar. Aegean landar på gamla terminal 4 (som nu också heter 5). Sedan får man gå till terminal 5 för att hämta bagaget. Och i mitt fall gå till gamla 4:an för att ta mig till Umeå. Begär assistans bägge två råder jag er!!!!

Birgitta.
Svara med citat