Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Detta var verkligen en sorgsen historia. Har sett en del av Mosleys program och de har alltid varit lätta att förstå och intressanta. Tänk att en sådan människa som ger oss andra råd on hur vi borde göra själv faller offer för sådant här. Men värmen är förrädisk.
/ Anne
|
Ja, det är så trist, som jag kommenterade i
Mafrics tråd.
Och apropå värmen. Det kan vara lätt att hamna fel. Vi gjorde en dagsvandring på Amorgos en gång och tog fel stig utanför Tholaria. När vi upptäckte det var vi långt utanför rutten och alldeles för lite vatten hade vi med oss. Det var en bra bit över 30 grader. Dottern var liten och jag fick truga i henne vatten. Men, vi tog oss iaf till Langada, men då var vi helt slut. Hittade en öppen taverna i backen upp (de andra fick vila i skuggan). Köpte där två stora flaskor vatten, som vi drack upp helt och hållet. Efter en stunds vila, kunde vi så fortsätta in i byn och ta igen oss ytterligare på en taverna.
Jag tänker fortfarande på det med fasa, då det hade kunnat sluta riktigt illa. Under vandringen ringlade det dessutom en orm över stigen, framför min ormrädda fru. Och det vara bara ogjort att hon hade trampat fel och stukat foten (eller blivit ormbiten), så hade det nästan varit kört för oss.
Nu gick det bra den gången, men jag kommer fortfarande ihåg värmen och tröttheten...
/Netwolf - ryser än