Visa ett inlägg
Gammal 2024-06-15, 15:43
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kärleken till Amorgos!

Nu är det 5:e dagen och hettan har mildras en aning. 25 grader och vinden är 11 m/s från norr och det tackar jag för!

Minns en gång på Astypalea när värmen var ihållande. En del invånare åkte då med sin skoter nerför backen till hamnen för att svalka sig. På den tiden var det inte så vanligt med AC i studion. Jag vaknade en natt av att det var 32 grader inne, gick upp för att öppna upp balkongen. Ute var det 33 grader!

Under dessa heta dagar har invånarna vattnat sina krukväxter 2 gånger per dag, men ändå ser växterna lite missnöjda ut. Jag förstår dom!

Janne: Prekas har vi sett sedan vi kom hit, jag tror året var 2001. Den äldre, vithårige mannen hade alla färjors båttidtabell i huvudet. En gång var vi med om att vi skulle bli inblåsta dagen innnan vi skulle flyga hem från Santorini. Det blåste och sonen på Elenis sa att det var nog bäst att vi gick till Prekas. Kanske han visste hur vi skulle komma vidare. Jovisst! Mannen med det vita håret sa att vi skulle kunna åka till Naxos om aftonen. Sen skulle en färja gå vid midnatt till Santorini. Klockan 4 på morgonen satt vi "på fast mark" på Santorini!
Denna gången har jag inte ätit hos Capitano Dimos. Kanske det blir av om jag längtar efter pizza. Jag har hittills bara ätit middag på Corner.

Anne: Här finns hur mycket bougainvillea som helst. Och jag älskar att fota dom! Denna är lite mest mot brandgul och är så vacker!

Igår kväll hade vi en magisk afton med underbara färger på himmel och hav. Vad jag förstår av vänner som just nu är i Grekland fanns detta fenomen på många olika ställen.

Det var allt för denna gång hälsar Birgitta.

Den här bilden tog jag sent igår kväll med blixt. Det var så mycket patina på bordet och stolarna.
Svara med citat