Ämne: Limnos !
Visa ett inlägg
Gammal 2024-06-24, 16:11
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Limnos !

Hej Hasse
Jeg var på Limnos i slutningen af august/begyndelsen af september 2022 og havde en skøn ferie der.

Meget lidt på øen foregår på turisternes præmisser. De fleste turister var grækere, og Myrina er ifølge min mening det helt rigtige sted at bo. Jeg boede som nabo til biografen, hvor der var perfekt stille om natten.

Strandvejen, hvor barerne og restauranterne ligger lukkes af om aftenen. Hovedgaden, hvor de fleste forretninger ligger og også et par restauranter ligger, er en gågade og minder om gaden op gennem byen i Molyvos. Ved den lille havn for enden (eller begyndelsen) af gågaden er der også restauranter. På de mest populære var det nødvendligt at bestille bord en dag i forvejen, hvis man ønskede at spise mellem kl. 20 og 23. To tavernaer skuffede fælt: På Kosmos på strandevejen havnede jeg en uheldig aften, hvor alt var kaos. Gæsterne fik forkerte bestillinger efter meget lang tids venten, ventede meget længe på regningen, hvor andre gik uden at betale. På Platanos på Hovedgade fik jeg den dårligste mad, jeg nogensinde har fået. Men... meget kan jo have ændret sig begge steder på to år.

De flerste strande er sandstranden, og dem udenfor Myrina og i Platy er de mest turistede og travle. Der var også nogle, som lå langt væk fra alting, som viste sig at være "in" med mange unge mennesker. Det negative ved Limnos’ strande er efter min mening, at det næsten er umuligt at finde nogle, hvor der ikke spilles (høj) musik. Selv de som ligger langt ude på landet.

Som du ellers nævner, så sker der ikke så meget, og generelt er det en stillsam ø og som sagt en “græsk” ø. Dette betyder, at der finden mindst en taverna i næsten hver eneste lille landsby.

Jeg kørte rundt på scooter og var næsten overalt. Ofte uden meget trafik.

Jeg syntes, at den vestlige halvdel af øen var mere interessant end den østlige halvdel.

Jeg giver Limnos mine varmeste anbefalinger og ønsker dig en god ferie, som forhåbentlig bliver lige så fredelig, som du forventer
Svara med citat