Hej, Tack för tips på fika-ställen. De ska vi kika på.
Angående diskoteket så var det redan nedlagd sedan "hedenhös" när jag var på Naxos 2011. Fick då veta att man hade stängt diskoteket pga oväsen / högljudt speciellt när vinden låg på från havet. Huset på udden var redan 2011 en ruin, men det är ändå vackert där på udden och det ligger bra. Är man fotointresserad finns bra vinklar där dels in mot staden och dels mot stranden.
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ
Diskoteket som du skriver om är nog kvar, i alla fall när jag var på Naxos senast för två år sen. Men det är lika nedlagt nu som när du var där, det har nog stått tomt i många år.
Frukostställe jag kan tipsa om är Finikas café direkt på St George stranden. Mycket trevligt ställe där man kan tillbringa många timmar i solstol om man vill, sen badar man och går tillbaka och sätter sig och tar in nåt att äta eller dricka osv, osv  Där finns även studios man kan hyra, men tror inte det finns hiss tyvärr. Kort promenad in till centrum.
Annars vet jag flera som pratat gott om hotell Spiros som ligger lite längre ut från stranden men ändå på gångavstånd till centrum. Det hotellet har dessutom pool, vilket jag såg att du frågade om i ett annat inlägg. Tror inte att det finns så många pooler runt om i stan. Det är nog i så fall på de lite flottar hotellen och de brukar nog inte välkomna ändra än hotellgäster.
Finikas cafe som ligger alldeles i början av St George stranden
Lycka till med planeringen
Maria
|