Ämne: Koroni 2025
Visa ett inlägg
Gammal 2025-05-11, 07:19
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Koroni 2025

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Tack, Anne!
Ser härligt genuint och ganska "oturistifiserat" ut. Mao precis som vi önskar......
Tror Koroni åker upp några steg på önskelistan

Catlady 🐈
Jag tyckte mycket om Koroni. I högsäsong lär det nog vara mycket folk, men så är det ju mer eller mindre överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tack snälla Anne för bilder och texter!

Vilken utsikt ni hade, inte minst med tanke på den utsikten jag hade när jag bodde i Koroni. Hur mycket fick ni betala där?
Vi betalade lite på 70 € natten. Ville man ha frukost fick man betala 10 € för det. De hade inga ordentliga utrymmen inne så frukost åt man hellre ute på terassen, men det var ganska kyligt där på morgonen så vi åt frukost där bara den sista morgonen då det redan var varmare.

Här satt jag ofta och glodde. Vi hade nog det bästa rummet på hela hotellet. Det fick vi eftersom jag hade satt som önskemål "rum med bästa havsutsikten". Ägaren pratade ingen engelska, men dottern gjorde det. Hon var på plats bara en av dagarna när vi var där så vi höll kontakt via Whatsapp vid behov. Städerskan som också skötte om frukostserveringen var från Albanien och hon pratade också engelska. Och städade bra. Hotellet var för övrigt välskött och prydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Farmony Visa inlägg
Tack för reserapport och fina bilder! Härligt att höra att du var nöjd med fina Koroni!!
Skulle vilja åka tillbaka dit i höst, men hittar inget direktflyg från Arlanda till Kalamata

/Ulla
Det är tråkigt att det är så dåligt med flyg till Kalamata. Vi flög ju Helsingfors-Kalamata och det flyg som vi kom tillbaka med var den sista för denna vår. I september-oktober tycks det vara några flyg igen. Detta är nog tack vare golfarna. Det blir säkert bättre efter att tyskarna har övertagit skötseln av flygplatsen, området har ju väldigt mycket potential.

/ Anne :
Svara med citat