Ämne: Koroni 2025
Visa ett inlägg
Gammal 2025-05-12, 11:04
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Koroni 2025

Visst kan man köra bil från Aten, men när man bara har en vecka på sig vill man komma fram så smidigt som möjligt. Eller åtminstone jag vill det. På en längre resa skulle det kunna vara en annan sak. Våra vänner blev kvar en vecka till och flög hem från Aten eftersom det inte fanns något flyg från Kalamata. I slutet av sin andra vecka tog de buss från Kalamata till Aten, från bussterminalen i Aten tog de en annan buss till flygplatsen därifrån de hämtades av hotellet de hade bokat. Bussen från Kalamata lär ha tagit ca 3 timmar 15 minuter. Bra buss, stannade inte på vägen.

Det kan mycket väl stämma att filmen Odysseus kan få många att bli intresserade av området. Vi körde från Pylos till Voidokilia och såg ju inte annat än vad man såg från vägen. Med tanke på att Costa Navarino lär vara lyxigt så var det lite svårt att tro, men jag antar att det är annat när man är inne på själva området.

Den gamla terminalen på Kalamatas flygplats har nog gjort sitt. Hur stor den nya kommer att bli vet jag ju inte, tiden visar. Själv gillar jag mindre flygplatser. Intresset för Peloponnesos kommer säkert att öka och som vanligt är det ju på gott och ont.

/ Anne
Svara med citat