Visa ett inlägg
Gammal 2025-07-14, 23:20
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Mina drömmars Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Hur mår du?
Jo tack, jag mår mycket bra. Det är nu drygt 2,5 år sedan jag blev totalförlamad hela vägen i båda benen. Inga resor vare sig till Grekland eller någon annanstans sedan dess. Men trots det har jag under den tiden varit med om en annan fantastisk resa. Jag är nu bara förlamad från vaderna och neråt. Det och rehabträning 3-4 ggr/vecka och god support har gjort att jag nu kan gå korta sträckor med kryckor eller rollator och stödskenor på benen. Och för knappt två år sedan begåvades jag med en elrullstol som gör att jag varje dag är ute och motionerar vår lille hund, och kan dessutom när jag vill ta "min cadillac", som jag kallar den, och köra vart jag vill i stan. Det är en fantastisk frihet.

Såklart saknar jag våra resor mycket. Men jag har på den här tiden upptäckt så många härliga vardagliga saker att vara glad över. Sånt som jag tidigare tog som självklara och inte uppskattade förrän den dag jag förlorade dem och låg i en säng och inte kunde röra sig och inte klara något utan hjälp. Då var det helt andra vardagliga ting som jag drömde om. Nu är det väldigt mycket bättre och jag kan åter klara mycket på egen hand.

Så, jo tack jag mår prima. Och jag fortsätter att drömma om både Grekland och Spanien. Det kommer jag nog att göra för alltid. Det är viktigt att ha drömmar. Att sluta drömma gör man förhoppningsvis inte förrän den dan man checkar ut.

Masse
Svara med citat