Visa ett inlägg
Gammal igår, 19:18
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Tur och retur - i repris

Fredag kväll. Tror jag? Jobbigt att ha semester när man glömmer bort tid och rum.
Fast visst. Vi är kvar på Leros, så mycket minns jag.

Dagen tillbringad åtta meter öster om Alea Mare i Alinda, där vi bor.
Hur hotellet är, sa du?
Kort version:
Rekommenderas inte.

Längre version:
Hotellet är rejält slitet och utdaterat och en påtaglig doft av mögel slog emot oss när vi igår afton kom in i receptionen. Inte lika illa på rummet, men fräscht är det inte.
Vi har inga stora krav på lyx, snarare tvärtom. Vi bor alltid enkelt. För två år sedan bodde vi nästgårds på Papafotis, väldigt fräscht och trevligt. Men det har numera lyxats upp och passade inte vår budget, helt enkelt.
Så Alea Mare istället alltså.
Läget är förstås helt fantastiskt och frukosten var bra, absolut.
Men rummet är helt klart utdaterat.Och badrummet är nog bland de minsta vi sett. Liten dusch utan draperi som på 80-talet. Nu vet jag att många tycker att "det hör till", men jag vill nog påstå att även Grekland utvecklas...
Ett handfat ungefär lika stort som min högersko, i ett litet hörn. Nu har jag förvisso ganska stora skor (45), men som handfat funkar det bara inte.
Finns INGEN avställningsyta över huvud taget. Tvålet ligger på kanten, upp mot väggen.....
En kant av halva strängar silikon och resten smuts.
Jag hör till det gamla gardet som våtrakar mig och fick krumbukta ner mig med ansiktet vridet 45° och halvägs ner i toalettstolen för att försöka få lite vatten i ansiktet och undvika ett sjöblött golv.
En sönderrostad golvventil. Ja, ni fattar konceptet.
Rätt smutsigt och fullt av spindelväv och en gammal avlagd plastmugg under sängen. Vi har verkligen inga höga krav, men rent och fräscht vill vi ha!
Sa förstås till i morse och de bad om ursäkt och skulle fixa. Visade sig bli en halvdan sådan...

Nu ska vi bara bo här fyra nätter så vi får väl stå ut, även om jag i ärlighetens namn tog en snabb koll på Booking både här på Leros, Patmos och Kos.

Nu sitter vi på balkongen med en storslagen utsikt ut över Alindabukten med Agia Marina i fonden, spelar lite Yatzi och dricker en GT, så sämre kunde vi onekligen haft det.

Snart ner för lite förplägnad. I morgon väntar bokad scooter och lite rundkörning.

Hörs när vi hörs

/Zappa

Senast redigerad av Zappa den igår klockan 19:23.
Svara med citat