Visa ett inlägg
Gammal igår, 23:55
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2013
Standard Sv: Er man i Ierapetra mars 2026

Kalo mina Jannis &Ylva!

Stort tack för välmatat och punktligt månadsbrev. Mycket information av värde, som vanligt. Man har verkligen längtat efter detta.

Polla xronia till Ylva; 80 år är det nya 60, grekiska danser, disco, twist och bugg kan ju göra vilka ben som helst möra. Hoppas Ylva får ordning på vaden, ja en sådan fin fest ni haft, underbart med den överraskande orkestern och öppen taverna, enbart för er och ert entourage!

Ja tänk vad grekiska staten försummat järnvägarna. Så nu blir det att betala rejäla skadestånd. Undrar vad de övriga familjerna fick. Bra de erkänner sitt ansvar.

Grekerna har mycket att fira då den 25 mars, vi firar ju med våffeldagen vårfrudagen, antar det är samma bakgrund. Och så ska det firas igen på oxi-dagen den 28 oktober, båda röda helgdagar har jag hört. Och på tal om Metaxas hörde jag om Marinella. Var inte det också namnet på en nära odrickbar brygd i stil med Kir och Parador? Ja, alltså men jaaag vet ju inte

Den politiska kometkarriären som de kriminella i GG lyckades med är otäck. Bra de skakar galler. (Vi kan se Kristersson i hjärtlig handskakning med den numera rumsrena SD-ledaren som kommit närmare sin drömroll som integrationsminister. )

Ja långkalsonger, suck, var glada ni sluppit dem; vet inte hur många lager av ylle denna vinter krävt. Nu kanske lagerna har minskat något, än så är det vinter enligt mina knän....

Ledsen att höra om tilltagande ÅÅ, men jag tycker ni verkar ta vara på varje minut. Följande mening som du skrev var så fin, och bevisar att ni lever till fullo varje dag: jag citerar: Av årets månader är de som har 31 dagar de bästa, tycker jag. Det är de månader som varar längst.

Hoppas April blir varm och fin och att Ylva snart är i farten, tur hon har sin trädgård i varje fall.

/Getpinglan
Svara med citat