Visa ett inlägg
Gammal igår, 18:15
Carle Carle är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012
Standard Åter på Lefkas

I lördags kväll efter 90 min försening från Arlanda pga sent inkommande flyg kom vi till Nidri kl 01. Reser med Ving, suverän mat o service ombord o nytt hotell bakom Ola Kala. Mycket nöjda, stor balkong, mycket bra utrustad kök samt pool. Vi packar upp o går till Roadhouse . Tyst, hörs ingen musik. Dörrar är stängda men det är öppet klapp_kla de blir glada o överraskande. Bjuder på tequila o spelar Hey Jude. Hemma kl 03 o ett gemensamt täcke för några h sömn Upp med kyrkklockor o köpa frukost. Får varsitt täcke under dagen.

Mailat stam haket vid stranden o har solstolar o frappe o luncher bokade i en v. De blir med glada o se oss, byggt om stället under vintern o flyttat baren. Luktar o ser lyx! Tyvärr slår jag tån i solstolen och får lite blodvite o blåmärken. Med 3 v kvar till Stockholm maraton är 3 mils passen över men får skjuta upp 60 min passet till på onsdag o fredag. Ny meny med nya gamla rätter. Satsar på kvalitet, ouzo i 5 cl flaskor från Lesbos o Stella öl på fat. God pastisio.

Hem för kortspel o ser massa myror 🐜 på väggen ute. De är borta nu. Firar Djurgårdens 4-2 seger i derbyt på Pomodoro som har två barnkalas med tårta ljus o sång. Vi känns igen av hela personalen inkl ägaren, underbar calzone en snabb öl på Roadhouse innan vi går hem trötta.

Idag var det sova i solen, ett dopp i kyligt hav ,läsa o lunch med stark fetaost röra och grillad kyckling potatismos o stifadosås. Lefkas är ingen billig ö länge med vår krona.

Ikväll blir det saganaki till förrätt, varmrätt oklart. Sen till Roadhouse
Svara med citat