Visa ett inlägg
Gammal igår, 11:12
Fältjäntans avatar
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015
Standard Sv: Ny drömresa. Syros, Tinos och Andros

Mulet och blåsigt idag också. Ingen värme. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Lite info på Kalimera kanske.
1.10
Hämtade bilen vid 10. Väldigt smidig hantering och ny bil. Vi drog norrut på ön
Halv storm och mulet. Fantastiska vyer ner mot havet. Stannade i Pyrgos och gick en promenad upp I byn. Tomt och öde. Inget var öppet. Fint torg med en jättelik platan.
Fortsatte mot Agapi. Vägen dit gick högt upp med vackra utsikter. Tror aldrig vi sett så mycket lämningar av gamla stenmurar och terassodlingar nånstans i Grekland tidigare. Måste ha bott mycket folk på ön. Och så många små byar utspridda överallt. Jättevackert.
Hade tänkt äta lunch i Agapi. Åkte runt hela byn och hamnade i nån sorts återvändsgränd i en brant backe. Överallt var det stoppförbud och parkeringsförbud och där var det fullt med parkerade bilar!!!
Lite rädd för att ställa bilen så att det händer nåt. Vi gav upp och fortsatte till Krokos där vi hittade en lite skum taverna och kunde stilla värsta hungern. Har ätit godare
Hade vi fortsatt några kilometer till hade vi flera matställen att välja på.
Kom till Volax med alla stenar. Tänkte kolla runt där men där var det full storm. Höll på att blåsa omkull. Stickan stannade i bilen . Men jag, envis som en åsna, tog mig runt byn och fick lite fina bilder. Verkligen en unik plats och synd att missa.
Sammanfattning av dagen. Otroligt vacker natur. Måste vara ännu vackrare på våren när inte allt är så sönderbränt. Bergigt, krokiga men bra vägar. Precis som jag gillar
Väldigt lite trafik.
Hemma var det ganska lugnt och faktiskt lite sol så vi kunde ta vårt fika på uteplatsen
Gick till granntavernan på kvällen. Trevligt ställe, mest fisktaverna. Inte så många kötträtter att välja på.
Svara med citat