Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-28, 17:24
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Grekiska sängar

Citat:
Angående väskor på flyget så har olika flygbolag olika regler gällande handbagaget storlek o hur mycket det får väga..
Fel. Det är reglerat exakt av IFA hur stort handbagaget får vara. Måtten är sådana att handbagaget ska kunna placeras under stolen. Men de flesta flygbolag ser mellan fingrarna ang. detta. Handbagage får dock aldrig överstiga 5 Kg. Och de flesta bolag tillåter 20 Kg som vanligt bagage. Några har dock begränsat det ytterligare.

Citat:
Tänker er om alla skulle plocka ombord sina väskor o lägga ovanför där du sitter o sen det skulle hända något då är det inte så kul o få en tungväska i huvudet..
??? Har du hört talas om incheckning av bagage??? När man går ombord på planet får man endast ha med sig handbagage!

Citat:
För väger handbagaget 5 kg så där uppe blir det tre gånger vikten o det skulle inte jag vilja ha mitt huvud...
Jag vill hemskt gärna ha den vetenskapliga underbyggnaden för att det som väger 5 Kg på marken väger 3 gånger så mycket uppe i luften. Det måste vara totalt banbrytande! Fast jag vill inte ens ha 5 Kg i skallen när det är turbulens. Eller annars heller för den delen...

Citat:
tänk istället om alla kanska 200 resenärer skulle ha varsin madrass med sig ner till Rhodos hur mycket extra bränsle det skulle kosta
Sannolikheten att 200 resenärer tar med sig var sin madrass måste dock anses som försumbar... Men om så skulle vara skulle det dra exakt 0 (noll) i extra bränsle om madrassens vikt ryms i den totala bagagevikten per pers!

Planet måste tanka vad det drar att tranportera genomsnittspassagerarens vikt inkl max bagage plus ca 20 % som säkerhetsmarginal.

Citat:
o då finns det inte plats till våra resväskor...
Det är nog i o f s riktigt. Men hur stor är sannolikheten att 200 passagerare tar med sig en madrass? Vid varje resa...?

Citat:
Vem är det som får betala i slutändan jo det är vi andra som åker med på samma resa....
Betala vadå????

Jag förstår egentligen inte varför jag slösade bort 15 min av mitt liv att svara på detta, men jag blir så irriterad ibland...

Peter