Ämne: Skiathos!
Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-29, 09:54
maddan maddan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Skiathos!

Hej Åsa,ni gör alldeles rätt i att åka till skiathos,Har varit bofast i Grekland 6 år men numera hemflyttad till sverige.Jobbade på många olika öar och men skiathos för mig är den perfekta semesterön.Hög klass på shopping och mycket kvalitet för pengarna om ni bara håller er undan turistfällorna i början av hamnpromenaden.jättefina genuina tavernor i den gamla stadsdelen av skiathos stad,dvs upp en bit från huvudstråket mot kyrkan in bland gränderna. bla en som heter resturant 1901 och i närheten av den oxå en jättetrevlig tavern med levande musik med en stenmur runtikring(VÄLDIG PRISVÄRDA GRILLTALLRIKAR) för lite goda drinkar finns precis ovanför hamnen en lång stentrappa där det är bord och stora kuddar utlagda längs marken och där är det riktigt chill med riktit smarriga drinkers..testa daquirin..och alldeles nedanför finns den "bästa fisktavernan i mitt tycke" utmärker sig med blå bord och stolar..vad gäller stränder kan jag oxå rekommendera er att åka till ön TSOUGRIA ca 10 min m badbåt från hamnen och kostar ett par euro.Båtarna går varje halvtimme ca mellan typ 9-12 och sista båten tillbaka vid 15.30-tiden.Det är en underbart vacker liten badvik med enkel servering(pröva gärna dagens fisk med lite grekisk sallad till och en mythos-mums) inte så mycket folk,kan vara skönt då mång
a av stränderna på skiathos är packade och man ligger som sillar.. Tja det var lite av mina tips-ni kommer få en toppensemester hursomhelst-ha det gott!!/madde ps.glömde säga att i samma hamn dvs. den gamla hamnen finns oxå dagturer till en väldigt vacker vit klapperstensstrand som heter Lalaria(kristallklart vatten och dramatiska bergväggar),eller varför inte hyra en egen liten utombordare vid megali ammos straden och ta sig dit på egen hand ..rekommenderas varmt!!!

Senast redigerad av inkfish den 2006-05-29 klockan 17:36.
Svara med citat