Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-31, 08:30
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005
Standard Sv: flytta eller inte flytta?

Ett tips är ju att ta tjänstledigt/friår, hyra ut sitt boende och därefter åka ner och prova på att bo där under vardagliga förhållanden. Man kan, vad jag fått info om i alla fall, även vara fortsatt skriven här under 364 dagar.

Står också som åsnan mellan hötapparna och vet inte vilket som är bäst. Den grekiska byråkratin är ett kapitel för sig, men å andra sidan behöver man ju inte heller blanda sig med dito mer än vad som är absolut nödvändigt.

Det viktigaste är nog ändå att gå efter sin "magkänsla" - Har man inte provat på att flytta ner så vet man ju heller inte hur det är att bo och leva där. Skulle det sedan inte fungera finns ju Sverige fortfarande inom räckhåll.

Att man garanterat kommer att ångra sig vet jag inte, men däremot är jag helt övertygad om att det i början kommer många dagar då man önskar att man befann sig någon annanstans. En stor portion positivt tänkande och ödmjukhet samt en minst lika stor portion realism och kritiskt tänkande, gör nog också acklimatiseringen lättare.

//Zanét
Svara med citat