Börjar tycka att denna tråd har börjat spåra ur...
Visst är det kanske intressant att läsa hur man tar sig till stranden i Katapola, men det är ju ändå boende i Aegiali som Gunilla frågar om!
Stället som Toto beskriver undrar jag om det inte är Fanis. Det var tidigare slaktare i undervåningen, och huset ägs av två olika. De har en del var. Det är mycket riktigt större studios på övervåningen, ohc jag har bott i två. En med lägre standard, med balkong och utsikt mot strandpromenaden. Det andra är ganska nybyggt och ligger mot baksidan. Utsikten är över olivlundar och bergen, och från balkongen har man sjöglimt. Det som är skönt är att solen inte ligger på under de heta eftermiddagstimmarna, så rummet är svalt o skönt när man ska sova. Det är också mycket tystare än rummen mot stranden. Det har en dubbelsäng och en enkelsäng. Bra pentry. (Det finns en AC i detta rum, men jag har inte använt den o vet inte om den fungerar eller om det kostar extra. I juli kanske det kan vara skönt med lite svalka?)
I mitten av juli kan det nog vara svårt att få bra rum på plats. Jag har bara bott på Amorgos i för och eftersäsong, men vet att det i juli brukar vara mycket folk. Kan vara värt att boka. Men det finns gott om rum, och några av dem har hemsidor.
Jag ger dig gärna tips o råd om du hör av dig och beskriver vad för typ av boende/standard du vill ha.
/anna
(som nog inte åker till Amorgos i sommar...

)