Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-31, 19:45
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: flytta eller inte flytta?

Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Monica, varför måste grekiska kvinnor åka till Sverige för att träffa en svensk man? Kan inte dom också träffa en svensk i Grekland precis som dom svenska kvinnorna?

Du känner till tre svenska män. Hur många svenska kvinnor känner du till som är tillsammans med grekiska män?

Det är väl inte riktigt lika accepterat av alla föräldrar att grekiska tjejer går ut och hänger på barer och discotek i turistorterna.
Det kommer mer och mer att tjejerna får större frihet att gå ut men det går ju inte att jämföra med scandinaviska tjejer.

Ser själv i mitt område där jag bor, tjejerna är oftast hemma och träffas hemma hos varandra. Killarna däremot får gå ut och ta sig iväg själva på saker. Så ser det ut där jag bor men det varierar säkert.
Här har tonåringarna och även de små barnen, väldigt mycket läxor varje dag och extraskolor i olika ämnen efter varje grekisk skoldag. Så fritiden är inte som i Sverige.

Ett ex, Ett gäng tonåriga grekiska tjejer skulle knappast få åka till ett annat land och festa.

Och jo, visst känner jag till fler svenska tjejer som är gifta med grekiska män, men min erfarenhet ovanför plus att det kanske ändå är så att de vet hur man uppvaktar en kvinna gör att svenska tjejer faller
Svara med citat