Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-10, 09:38
Kallitheas avatar
Kallithea Kallithea är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hör (du) av dig!?

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Normalt skickar jag varken vykort, julkort, påskkort eller några andra kort via postverket. Eventuella jul- och födelsedagshälsningar går via datorn.

Vykort slutade jag skicka för många år sedan. Jag kunde aldrig komma på något ens avlägset intressant att skriva, så det kändes enbart som ett stort tvång, och när jag äntligen hade lyckats få iväg några rader, lyftes en tyngd från mina axlar. Så jag bestämde mig för att jag inte hade något behov av det extra stressmomentet under min alltför korta semester.

Karin
När jag var yngre och bara reste utomlands högst en gång per år tyckte jag att det var kul att skicka vykort, skrev hela romaner om semestern i miniatyrbokstäver som knappast tilltalade personer med åldersförändrad syn. Då skrev jag lika mycket för min egen skull, jag njöt av det helt enkelt!

Nu däremot, sedan flera år tillbaka, känns det mer som en börda som ligger där över mig. Därför har jag valt bort den pressen och tvånget. Det händer ibland att jag skickar iväg ett vykort, men då för att jag själv vill det och inte för att någon annan längre förväntar sig att få vykort.

Själv tycker jag om att få vackra/unika vykort. Texten kan däremot vara av varierande vikt. En bra bild behöver inte nödvändigtvis ackompanjeras av en alldaglig text. Likaväl som en målande text inte nödvändigtvis behöver komma tilllsammans med en bild för att vara intressant för läsaren.

Det värsta jag vet är att få ett tre veckor gammalt vykort med då dagsaktuellt väder och tempertur. Problemet med vykort är att de anländer så pass sent, ofta efter det att resenären redan kommit hem. Ex sms och e-mail är ju så mycket smidigare. Själv ringer jag eventuellt hem en del under semestrar och avfyrar endast ibland något sms eller vykort.

Kallithea
Svara med citat