Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-03, 18:30
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Den bästa stunden på dagen

Citat:
den bästa stunden på dagen är när man letar eluttaget
Äh, det behöver man inte leta efter. Det finns alltid under sängen på väggen vid huvudänden.

Men för att återgå till ämnet. Den bästa stunden på dagen för mig är när jag sitter på "min perfekta balkong" efter siestan och duschen. Klockan är ca 19 och jag sitter där iförd minimalt med kläder men dock anständig. Det är varmt i luften och jag är nyduschad och luktar gott... Med en Whiskey, GT eller ett glas Retsina på bordet och ser hur mörkret sänker sig över ön. Filosoferar lite och planerar kvällens övningar... Lugnet, stillheten och utsikten över havet är balsam för själen. (Faan ta Meltemi som förstört för många balkongsitt genom åren...)

Jag brukar ta "siesta" dvs sova en timme mellan 17 och 18 ungefär. Det ger ytterligare en dimension av dagarna på resan. Normalt sett när man vaknar är det ju en "ny" dag! Men när jag vaknar från siestan i Grekland är det fortfarande samma dag! Så på ett sätt känns det nästan som att jag "dubblar" antalet dagar. Det skiljer ju väldigt mycket på aktiviteterna dagtid och kvällstid. Sol och sand, utflykt eller sitta Torg på dagen. Mat och andra nöjen på kvällen. Så jag upplever ofta att varje dag innehåller två olika upplevelser. Det blir liksom två dagar i en...

Men tiden där går ändå alltid alldeles för fort...

Peter
Svara med citat