Ämne: Vilken ö?
Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-18, 12:16
iakk iakk är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vilken ö?

Hej!

Jag tycker att Kreta kan vara en bra ö att börja upptäcka Grekland på. Vår första resa gjorde vi till just Kreta och Rethymnon. Rethymnon är en relativt stor stad med stort utbud av restauranger, shopping och uteliv. Vi bodde nära den långa stranden (enda nackdelen med den norra sidan av Kreta är att det ibland är så blåsigt att det blir starka undervattensströmmar och då bör man inte bada, men man har å andra sidan ett väl utbyggt varningsystem med flaggor och badvakter som talar om när vågorna går för höga) och dagarna med sol och bad varvade vi med utflykter runt Kreta som har mycket att erbjuda vad gäller såväl fina stränder, exv välkända Elafonissi, historiskt minnesvärda platser som Knossos eller vandring i Samariaravinen.
Vi tillbringade tre veckor på Kreta, såg massor men det känns som att där fortfarande finns mycket som är outforskat och oupplevt.
När man ska resa till Grekland tycker jag att ett val man måste göra är om man vill ta del av ett mer stillsamt byliv, och det kanske mer genuint grekiska, eller om man vill ha de eventuella fördelar som en storstad kan erbjuda, jag tycker att man på Kreta kan hitta bägge!

Hälsningar Kajsa.
Svara med citat