Hej!
Nu är vi tillbaka från Grekland och har bott på hotell Aspres i Votsalakia en vecka.
Om man är ute efter sol, bad och lugn o ro är Votsalakia det perfekta stället. Stranden är visserligen stenig men man slipper få massor med sand med sig tillbaka till rummet

. Vi tillbringade hela veckan i Votsalakia och valde att bara ta det lugnt, det gick alldeles utmärkt.
Vill man ha tillgång till toaletter, dusch, supermarket och mat rekommenderar jag att vara på stranden vid restaurang Votsalakia, förutom det ovannämnda finns det även en gunga och en rutschkana på stranden som var mycket uppskattad av mina barn. Restaurangen,som ligger på stranden, serverar god mat och personalen är trevliga. Från hotell Aspres är det ca 10 minuters promenad dit.
Aspres är ett mysigt hotell och jag var nöjd med hotellet. Mindre nöjd var jag med alla högljudda engelsmän men sådant får man ju räkna med på semestern. Man har havsutsikt från de flesta rum och poolen är helt ok.
Tänk på att det finns inga trottoarer och att huvudgatan är en smal gata med många bilar. Man får verkligen ha koll på barnen när man går där.
Bussresan till Votsalakia tar en timme och bussen kör på slingriga bergsvägar. Min son blev åksjuk och spydde ner oss så det är bra och vara förbredd med spypåse.
Önskar er en trevlig vistelse och är övertygad att ni blir nöjda, själv funderar jag på att åka till Samos nästa år igen.
Sahar