Alltså, det är svårt att tipsa dig... På tre dagar med bil hinner du se ALLT, större är ju inte ön. Och det mesta på Karpathos känns redan så omskrivet.
Men stränderna på östsidan bör du ju inte missa. Till Apella, Kyra Panagia och Axata går det att köra men det är rätt besvärlig grusväg sista biten ner. Jag vet folk som vänt på väg ner till Apella men har också sett hur många som helst som galant kör ner. Vägen ner till Axata har jag inte sett men den lär vara den bökigaste av den.
Andra omvittnat fina stränder på östsidan är Ag Nikolaos och Ag Minas men jag vet inte om man tar sig dit med bil.
Sen finns ju en del att se längst i söder. Diakofti som Stefan Assermark säger. Åker man östkusten dit ner finns bl a stränderna Damatria och Xristou Pigadi på vägen ner. Xristou Pigadi blev min nya favorit men jag vet inte hur lugn den är senare under säsongen.
Från Diakofti och upp längs västkusten finns mängder av stränder - har dock inte varit där.
Vad gäller byar har man ju Aperi, Othos, Volada m fl tvärs över ön.
Och att köra upp och bese Mesoxori och sen bada resten av dan i Lefkos är också en fin utflykt.
Längre ner på västkusten, en km söder om Under the trees, är fiskeläget Finiki värt ett besök för fika och kanske ett dopp. Arkassa är nästa by - och sen är det bara tvärs över tillbaka till Pigadia igen.