Behöver tips!
Vi är tre tjejer i 30-års-åldern som lite spontant bestämde oss för att resa bort nu i juli. Min ena kompis, som är fullt upptagen med att jobba och planera midsommar just nu uppmanade: "Kan inte du kolla upp ön Amorgos, det ska vara bra har jag hört". Efter lite googling (där jag slutligen hamnade på denna eminenta webbsajt) kan jag inte annat än konstatera att det verkar toppen. Frågan är hur vi smidigast, bäst och billigast tar oss dit? Allra smidigast verkar vara att ta sig till någon närliggande ö som Naxos eller Santorini verkar det som, men i nuläget hittar jag inga billiga flyg... Hur är det egentligen med att åka till Athen? Jag hittade ett nytt lågprisbolag som flyger dit, Viking air...någon som rest med dem? Frågan är bara, är det överhuvudtaget lönt att åka båt så långt om man ska vidare? Hur bokar jag annars bäst anslutningsflyg? Hur fungerar det med båtar annars, behöver man boka dem? Vi är som sagt resvana men ingen av oss har rest runt på egen hand just i grekiska ö-världen och det är en sak att resplanerna ändras när man har en lång back-packluff framför sig jämfört med 10-14 dagars semester. Det jag söker är som sagt lite effektivitetstips... Men alla tips mottages förstås tacksamt!
|