Ämne: Snobbete?
Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-22, 16:25
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snobbete?

Har tittat igenom vad som erbjudes härifrån Sverige då det gäller "All Inclusive". De största resebolagen har egna variater med ex antal luncher eller middagar. Där dessa erbjudande är vanligast är i västindien och mellanamerika, arabländerna och nu även Turkiet. Att det är vanligt för tyskar och engelsmän de senaste åren har märkts bl a i Grekland. Har gjort den iakttagelsen att många som valt denna variant på resa tröttnar efter ca en vecka och lämnar hotellområdena för att få litet variation av mat och dryck. Har hitentills inte sett att även ytflyckter ingår i priserna. I så fall måste detta vara på kryssningar men jag betvivlar detta. Att denna resform passar en del är bara att acceptera. Att det skulle vara ett sätt att ta död på de mindre tavernorna och restaurangerna de grekiska turistorterna betvilar jag. Alla tycker inte denna resform passar dem. Att sedan se ner på de som använder "All Inclusive" anser jag vara litet förmätet. Det är detsamma som att de som åker charter är mindre värda än de som reser reguliärt. Var och en väljer vad som passar den bäst och är inte mindre värd för vad den väljer. Har man sådana åsikter kallar jag detta för snobbism.
Chras
Svara med citat