Det ar fortfarande ruggigt varmt, idag runt 39 gr vilket ar lite for mycket. Vandrade idag till Agios Nikolaos en timmer bort, badade och sloade vid en liten ensam strand. Jisses so monga getter det finns har! Till och med po vor strand, och nyfikna ar det. Ikvall ska vi eta get, kanns lite kymigt. Kanske ar det nogon av de vi matade med melon idag.
Glomde beratta om en laskig hendelse po Samos. Korde moppe till Psili Amos 1, tog nogra narbilder po en afrikansk geting som tuggade po en blackfisk, nar jag tog sista bilden sog jag att han gav mig onda ogat. Fem minuter senare blir jag stucken av en afrikansk geting i skallen, den flog in under hjalmen och stack! Det gjorde satans ont, och jag blev radd att nogot skulle handa. Ar allergisk. Men inget hande. Fem minuter senare blev Camilla stucken av en geting - vet ej viken sort - under vanster oga! Hon skrek, det gjorde ont och vi fick panik igen. Inte kul att bli stucken nar man kor moped.
Efter att vi lugnat ner oss sa Camilla att nu fattas det bara att en orm kommer ut po vagen och hugger oss i benen. 2o min senare ser jag en orm po vagen framfor oss, jag nitar moppen och hinner precis stanna. Framfor oss ligger en 2 meter long och silverfargad orm. Den gor tvo utfall mot oss, vi skriker som dorar! Vi ser tanderna. En bil kommer och den ringlar ivad skitsnabbt! Po kvallen frogar vi vora vanner i Pythagorion om de kanner till ormen, de vet vilken det ar, namnet betyder {typ} den blinda ormen. Antagligen fick den panik, den sog oss inte och hogg ot alla holl. Hur som helst so var det inte alldeles komfortabelt.
Det onda fron getingarna ar nastan borta, och nogra fler ormar har vi inte sett. Kanns bra att det inte finns nogra mopeder att hyra har.
Ha det bra alla, vi hors igen!