Citat:
Ursprungligen postat av Flinga
Vi gillar allihop det genuina, lite turister, fina stränder men gärna tillgång till lite stad eller större by att strosa i.
Vi tänkte hyra bil några dagar och därför vill vi inte boka ett ställe hela veckan. Ungdomarna är mest intresserade av att det skall se riktigt grekiskt ut och strandnära, enkelt och genuint... ...Vad jag tänkt är halva tiden Pigadia, halva tiden litet litet ställe. Det är ju bara en vecka så vi hinner inte så mycket. 
|
Ok, Ni behöver någon som gillar halva veckor på landet. Mitt tips är såklart Lefkos för den tid ni inte är i stan. Lägenheten högst upp till vänster på Nikos Studios i Lefkos passar er, två rum inkl. kitchenette ingen AC men havsfläkt - fantastisk havsutsikt se nedan.Vi bodde här i juni och jag tycker det är väldigt prisvärt med detta A-läge - kolla ledighet med mail, Minas svarar direkt! Nikos är Featured hotell här på Kalimera så det finns mera bilder och kontakt under "Boka Hotell"
En sån här balkong vill väl alla ha i Grekland
I Pigadia har jag förutom på Electra bott långtbortistan längs stranden på Blue Bay Hotell (har hemsida) med pool (i Apollos sortiment) det ligger där många skandinaver bor i Charterhotell och Pigadiastranden tycker jag personligen är bättre här än närmare stan (där den blir jäkligt trång sista biten). Troligen prisvärt jfrt med de mer centrala men ni får knalla en halvkilometer till stadens centrum. Kanske kan någon annan tipsa om ett annat trevligt poolhotellalternativ i denna region.
Gör utflykter ifrån Pigadia istället för från Lefkos/amopi t.ex. åk badbåt till Apella istället för bil det är skönt! Att ersätta pigadiastranddagar anser jag personligen vara smartast och sen utnyttja kvällslivet i stan.
/Dan